Tento web je na predaj. V prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať.

Táto APLIKÁCIA vám pomôže ZLEPŠIŤ ZDRAVIE aj vyčistiť hlavu

11.6. 2016Denisa11478x1

Mobil je dobrý sluha, ale zlý pán. Bez mobilu, aplikácií či pripojenia na sociálne siete si dnes mnohí už život ani nedokážu predstaviť. Pre iných je táto predstava zase ten najkrajší sen, no práca či iné okolnosti im zahodiť mobil na dno tašky na niekoľko dní, nedovoľuje.

Nebojte sa, v tomto článku nebudem moralizovať, kde je hranica v “mobilovaní” v zóne OK a kde už sa stráca za horizontom, na to je zástup iných. Avšak keďže wellness nie je len o vylihovaní v saune a vodných hrátkach s vírivkou, rada sa s vami v tomto článku podelím aj s appkou, na ktorej si v poslednej dobe doslova fičím.

wellness 10000 krokov denne 2

10000 krokov denne

Možno ste už niekde počuli o pravidle 10 000 krokov denne. Každý deň by sme mali spraviť aspoň 10 000 krokov na to, aby sme predišli rôznej pliage, ktorá číha na naše zdravie. Čiernych listín zdravotných rizík u ľudí bez pochybu je na internete dosť a človek nemusí mať práve IQ génia, aby pochopil, že bez pohybu to ďaleko nedotiahne.

Ako sa však hýbať, aj keď nie ste fitness nadšenec?

Najjednoduchším a najprirodzenejším liekom na zavedenie pohybu do života je práve minimálna 10-tisícka krokov, čo je cca 8 kilometrov. Zdá sa vám to veľa? Alebo naopak sa vám táto hodnota zdá príliš nízka a dáte ju každý deň ľavou zadnou s prstom v zadku?

Verte alebo nie, ale mnohí z Vás budú prekvapení reálnymi výsledkami. Podľa výskumov priemerní ľudia za deň odšlapú len okolo 5000 krokov. Tí, ktorým je auto svetríkom aj dáždnikom, ujdú ešte oveľa menej.

Viete koľko krokov odkráčate za deň Vy?

Aplikácia Zdravie v Apple

Aplikácia Zdravie v Apple

Možno viete, možno nie. S aplikáciou, ktorú si však môžete zdarma stiahnuť do mobilu, to budete vedieť natotata. Nemusíte si kupovať drahé krokomery, Fit bit hodinky či iné vymoženosti. Úplne vám postačí mať počas dňa mobil pri sebe v kabelke či vo vrecku a dokonalý prehľad o tom, ako na tom s chôdzou ste, nájdete vo svojom smartfóne.

Ak patríte k “Apple pozitiv”, tak appku ktorá sleduje vaše kroky už v mobile dávno máte.  Stačí pohľadať ikonku s červeným srdiečkom a názvom “Zdravie” a tadaaa – ako čierne na bielom vidíte ako na tom s pohybom počas dňa ste.

O veľa vyšším levelom je Aplikácia Argus. Tú si môžete zdarma stiahnuť do nahlodaného jabĺčka aj do androidu. Okrem počtu krokov si v tejto apke môžete merať aj iné aktivity ako napr. beh či bicyklovanie, vypočíta vám približný počet spálených kalórií či ukáže počasie.

Môžete si do nej zapisovať množstvo vody, ktoré cez deň vypijete, odfotiť jedlo ktoré zjete a to všetko ešte môžete zdieľať so svojim kamarátmi, ktorí majú Argus v mobile a tak sa vzájomne hecovať a podporovať.

Aplikácia Argus pre Apple aj AndroidArgus toho však dokáže oveľa viac, stačí si ju stiahnuť a prebádať, čo všetko vám ponúka.

Čo je však na meraní počtu krokov najlepšie, že ak človek vidí, že do desinky ešte čo to chýba, tak skôr zdvihne zadok a prihodí si malú prechádzku. Ja s Martinom sme na tejto appke doslova závislí a počet krokov čekujeme počas dňa aj niekoľko krát. Ak máme krokov málo – šup šup na prechádzku vyvenčiť psov či na špacírok do mesta.

Snáď ani nemusím písať, aký dobrý pocit zo seba budete mať, keď hranicu 10 000 nielen pokoríte, ale ešte aj niekoľkými ďalšími tisíckami prekročíte. Môžete si byť istí, že vaše zdravie sa vám odvďačí.

Meranie prejdených krokov má ešte jeden skvelý význam. Hovorí o tom štúdia Kalifornskej univerzity, ktorá sledovala skupinku ľudí po dobu 18 týždňov, pri čom polovica nosila krokomer a druhá polovica nie. Tušíte už výsledok?

Stavím sa že áno. Výsledkom bolo, že skupina s krokomerom prešla o 15% viac než tá bez krokomeru. Inými slovami: čo sa dá merať, to sa dá riadiť 🙂

Schudnete alebo nie?

Stavím sa, že väčšinu dám, ktoré čítajú tento článok zaujíma ešte jedna otázka. Dá sa chôdzou schudnúť?

Nuž, to či po 10 000 krokoch schudnete alebo nie, záleží len na vás. Ak dáte 10 000 krokov rezkým tempom, tak rozprúdite krvný obeh a aj spálené kalórie budú naskakovať rýchlejšie. Treba však poznamenať, že ani rýchlejšia chôdza z hľadiska výrazného formovania postavy nemá.

Na prechádzke na Bobrej hrádzi v Kuchyni: Ja, náš Bambi a Martin na druhej strane foťáku :)

Taktiež je rozdiel, kam si týchto 10 tisíc odkráčate – do prírody alebo na krémeš do cukrárne? 🙂 Osobne sa všetkými desiatimi prikláňam k prírode. Nielenže tak budete mať pohybovú aktivitu tela, ale aj dokonalý oddych hlavy.

Verím, že aj keď tento článok nebola tradičná recenzia nejakého wellness, tak sa vám páčil a inšpiroval vás, aby ste relax a zdravie našli aj v každodennom živote. Navyše appka Argus je zdarma a chôdza tiež nič nestojí 🙂

Na záver už len malý poznatok z jedného výskumu: 15 minút pohybu denne dokáže človeku predĺžiť život o 3 roky.

A to už hádam stojí za zváženie 🙂

Máte aj Vy nejakú obľúbenú aplikáciu v mobile, ktorá vám pomáha zlepšiť zdravie a viac relaxovať? Ak áno, dajte nám o nej vedieť v komentároch 🙂



Booking.com

Štítky:
K wellnessu som pričuchla pred pár rokmi. Najprv to boli sporadické návštevy, ktoré sa postupne stávali čoraz častejšími. Dnes je pre mňa wellness najlepšou odmenou a aj najväčším koníčkom :)
Booking.com
Komentáre
  1. Jozef píše:

    ja preferujem Runkeeper, ale urcite je kopec velmi dobrych aplikacii, urcite je dolezite ich von a nie sediet doma…nato netreba ziadnu appku 🙂

    Pekne foto na hrazdi…mame to tam radi, je tam velmi pekne

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.