MILUJEME WELLNESS

RIVERSIDE JASNÁ: Keď sa ráno zobudíš v hoteli pri brehu rieky a zaplaví ťa pocit šťastia

3 dni v Nízkych Tatrách a nič iné len oddych. Tak znel plán…Hovorí sa totiž: Ak chceš všetko stihnúť, spomaľ! Hlavne, ak máš pocit, že už fakt nestíhaš, potrebuješ vypnúť, v meste sa už nedá dýchať a chceš viac spoznávať aj vlastnú krajinu. V uplynulých rokoch som cestovala po Afrike a Ázii, spolu s manželom dvíhame kotvy celkom často, ale niekedy zabúdame na tú krásu, ktorú tu máme pod nosom. 😉 Sama mám to šťastie, že pochádzam z malého mesta na Orave a do hôr som to mala vždy blízko. Domov sa vždy vždy vždy teším a dala som si za cieľ, že si to budem striedať a vždy po nejakej ceste po svete, budem cestovať aj po Slovensku a okolí.

Takže po našom dlhšom pobyte na Bali sme si vybrali na vyváženie kratšiu letnú dovolenku v krásnom prostredí Liptova. Celkovo príroda na Slovensku, kopce, stromy, lesy, voňavý vzduch, bryndzové halušky, demänovka…to milujeme a máme v našej DNA. 😉 Ubytovali sme sa v tomto hoteli – Riverside Jasná.

Svetobežníci vs. slovenskobežníci

Keď cestujeme v zahraničí, zvykneme si prenajať auto a spoznávať danú krajinu podľa svojho tempa. Doma na Slovensku sa vozíme vo svojom. Na rádio s GPS v našom aute sa pred časom ulakomil ružinovský zlodej a tak sme súradnice naťukali do mobilov.  V sobotu ráno sme sa vydali autom z Bratislavy na Liptov, urobili si trošku obchádzku cez Oravu (moju domovinu) a potom sme si to strihli cez Huty.

Túto vyhliadkovú jazdu som absolvovala po veľmi dlhej dobe a preto sme si ju s mojim travel/wellness/business/life parťákom, mojim mužom, absolútne vychutnali.  Viete samozrejme nasadnúť aj na vlak a prestúpiť v Liptovskom Mikuláši na autobus. Ten vás za 11 minút odvezie priamo pred Hotel Riverside Jasná, zastávka sa volá Demänovská ľadová jaskyňa a  je vzdialená len 50 m od hotela RiverSide.  Aké super, že?

Na recepcii sme zavalili milú recepčnú všetkými možnými otázkami, ako využiť náš pobyt v Jasnej na 100%. Dozvedeli sme sa, že Riverside tu stojí ako historicky prvá budova v Demänovskej doline. Keď som sa rozhliadla, tak som videla štýlovo zariadený horský hotel a zahrialo ma pri srdci, že práve tu strávime našu mini slovenskú dovolenku.  Už tu sme si všimli, že takmer vôbec nepočujeme slovenčinu. Zaujímavé, ale potvrdilo sa, že turistický ruch v Tatrách prekvitá a zahraniční turisti sú tu ako doma.

Dostali sme novú modernú izbu s výhľadom na riečku Demänovka a od tohto momentu ma už nezaujímala ani wifi, čo je u mňa čo povedať. Počasie sme mali ukážkové, tak sme si nechali pootvorené okno po celý čas nášho pobytu, aby sme mohli počuť riečku. A čo to spôsobilo? V tej pohodlnej posteli nás okamžite odpálilo a dali sme si „dvacku“. Stáva sa vám, že sa niekedy zobudíte a naozaj neviete pár sekúnd, kde ste alebo aký je deň? 🙂 Tak takto nejak som sa strhla a zobudila aj drahého, že poďme dnes poobdivovať aspoň okolité horské scenérie.

Slastný kľud a slovenské špeciality uprostred prírody

Poloha hotela bola veľká výhoda. Priamo v srdci Demänovskej doliny, to máte len 100 m od vyhľadávanej Demänovskej ľadovej jaskyne,  kúsok (6,7km) od zjazdoviek v Jasnej a polohou je to ideálny východiskový bod aj pre pešiu turistiku.

Pri večernej prechádzke nás vtiahlo do miestnej koliby. Romantickú večeru sme začali tatranským čajom a cesnakovou polievkou. 🙂 Nemohla som odlepiť oči od tradičného slovenského menu, zrazu mi prišli všetky tie naše národné špeciality tak vzácne, aj keď nezdravé. 😉 Samozrejme, že sme sa ešte dotlačili a fandili sme si, že na druhý deň to vychodíme.

Hotelové raňajky boli samostatná kapitola! Kvôli nim a tomu potôčiku by som sa do hotela asi aj presťahovala. Podávali sa formou bufetových stolov v reštaurácii, ktorá je hneď vedľa hotela.  Boli fakt svetové a to sme už čo to pocestovali si myslím! Vyberie si každý a hlavne ak sa potrebujete zasýtiť pred túrou, tak toto je raňajkový jackpot. Lievance s termixom sa nám budú navždy spájať s Riverside. 🙂

Počas dňa tu máte ako ubytovaný zľavu na všetky jedlá. Tí, ktorí sem prídu s deťmi sa určite potešia, pretože vonku oproti reštaurácii sa nachádza detské ihrisko.

A tak sme sa vybrali na Chopok

Je tu veľa pekných miest, ktorá sa oplatí navštíviť (Stanišovská jaskyňa, Medvedia štôlňa, Siná,  Ostredok, Sedlo Poľany, Vrbické pleso, Slovenský raj, Štrbské pleso, Rieka Dunajec, Liptovská Mara, Kvačianska dolina, Spišský hrad, Likava, Drakopark Jasná,  Demänovská ľadová jaskyňa, Demänovská jaskyňa slobody, Liptovský Mikuláš, Aqua Park Tatralandia a to som nespomenula všetky…), ale my sme sa tento krát rozhodli vyjsť na Chopok. V zime to tam už poznáme, Sever aj Juh, tak sme sa chceli pokochať výhľadom na slnkom zaliatu dolinu v lete a otestovať našu kondičku. Chopok je dostupný aj lanovkou, ale my sme to zvládli za cca 2 hodiny, síce sme si to nestopli, veď sme stále stáli, niečo obdivovali, niečo kritizovali, fotili a užívali si to. Zabudli sme na čas…Ale aj na to, že sme sa mohli lepšie obliecť . 😀 Na vrchole sme si dali čaj a kapustnicu a naspäť sme trielili hneď do sauny.

Mini wellness so saunami a maximálny oddych

Po turistike sme nacupkali do wellnesska, ktoré sme si vopred rezervovali. Je to nenahraditeľná súčasť regenerácie, preto som sa potešila, že hotel disponuje aspoň saunami – infra a fínska, sprchami a oddychovou miestnosťou. Všetko vyzeralo novučičké, hrala nám relaxačná hudba a tak sme sa pustili do saunovania. Keď som sa opýtala môjho drahého, či vie ako na to, tak mi odpovedal: „Áno viem, ako sa správne saunuje, čítal som to na milujemewellness.sk.“ 🙂

Aj v zime to musí byť super, odjazdíte si to na zjazdovke, ktorá je päť minút autom, potom skočíte do sauny a na halušky. Tatranská idylka…

Čo sa nám na ubytovaní v Hoteli Riverside Jasná páčilo:

• strážené parkovisko
  • poloha
  • recepcia ako z filmu
  • vkusne zrekonštruovaný interiér
  • výhľad z izby na prírodu
  • vlastné detské ihrisko
  • pomer cena/kvalita
  • vynikajúce raňajky
  • zľava v reštaurácii
  • súkromie vo wellness
  • citronáda vo wellness

A čo nie:

• jedinú vec, ktorú by som vytkla je, že som cítila v izbe občas mierny „skysnutý závan“.

[nggallery id=107]

ZHODNOTENIE: Našli sme miesto svojho relaxu v Nízkych Tatrách

Po tom, ako sme zistili, že Demänovská jaskyňa, v ktorej som bola naposledy na strednej škole, je v pondelky zatvorená, sme si povedali, že sa tu jednoznačne musíme vrátiť. Presnejšie, zhodnotili sme to tak, že už vieme kde sa ubytujeme počas zimy, keď si znova dáme pár dní v Jasnej.

Náš krátky pobyt sme si užili a odišli sme obohatení nielen o turistické, gastro, wellness, ale aj adrenalínové zážitky. Naša posledná zástavka na Liptove bola vo vedľajšej dedine Pavčiná Lehota, kde sme vyskúšali aj bobovú dráhu a s krásnymi výhľadmi v spätnom zrkadle sme sa pobrali opäť na západ Slovenska.

Na koniec sa s vami lúčim s výzvou: Objavujte Slovensko! Je tak krásne…

Booking.com

Odporúčanie na iné články

Do kín prišiel film pre všetkých milovníkov saunovania

V šere estónskej dymovej sauny sa odohráva starodávny očistný rituál, ktorý je oslavou ženskej spolupatričnosti. Dokument estónskej režisérky Anny Hints získal cenu za Najlepší európsky...
Viac info

Medzinárodný deň žien: Príležitosť na to, aby ste sa zamerali na seba a svoje zdravie

Ukázať nežnejšiemu pohlaviu, že je výnimočné a vzácne, by malo byť nielen doménou špeciálnych, ale i bežných dní. Avšak pri množstve povinností, s ktorými sa dennodenne stretávame, na...

6 + 2 valentínske wellness a spa tipy

Hovorí sa, že lásku by si partneri mali vyznávať každý deň. Avšak pre mnohých je práve sviatok sv. Valentína dňom, kedy by lásky okolo nás,...

Toto sa oplatí zažiť! Hajdúszoboszló – najväčší aquapark v Strednej Európe

V Maďarsku sa nám zapáčilo. Po poslednej návšteve Maďarských jaskynných kúpeľov v Miskolc-Tapolci sme opäť stavili na susedov z juhu a po dvoch týždňoch sme opäť vyrazili do...

12 dôvodov, prečo milujeme wellness Infinit Maximus v Brne a zamilujete si ho aj vy

Tým, že sme neskonalými fanúšikmi wellness Infinit Maximus v Brne, sa vôbec netajíme. Je to skrátka podľa nás wellness, ktoré v Čechách a na Slovensku...

Wellness z dielne INFINIT – záruka príjemného relaxu po potulkách Prahou

Dá sa spojiť slovné spojenie krásna historická „Stovežatá Praha“ s pojmami ako moderné wellness, relax a oddych mimo typických turistických atrakcií? Samozrejme! Osobne som toto spojenie hľadala dlho,...