3 JEDNODUCHÉ cviky, ktoré vás ZBAVIA BOLESTI krčnej chrbtice. Stačia 3 minúty a budete prekvapení, ako zázračne fungujú!

4.11. 2016 Romi Štipanitzová 52189x 2

Bolí vás krčná chrbtica či máte stuhnuté trapézy? Nemáte čas ísť na masáž? To vôbec nevadí týchto pár cvikov proti bolesti krčnej chrbtice zvládnete hravo aj vy. Kedykoľvek počas práce, za počítačom či v autobuse…

Cvik proti bolesti krčnej chrbtice č. 1:

cviky-na-odstranenie-bolesti-krcnej-chrbtice

Prvý cvik môžeme robiť v sede na stoličke, zemi alebo v tureckom sede. Chrbát je pri cviku vystretý, pevný a brucho vtiahnuté, hrudník vypnutý. Ramená smerujú od uší nadol.

Ruky si prepletieme vzadu na temene hlavy, lakte smerujú čo najviacej od seba. Pomalým pohybom vytočíme hlavu pozriete nahor, pokračujeme pomalým pohybom pozrieme sa vpred a dolu.

Ďalej opakujeme pohyby smerom zdola nahor. Celý cvik zopakujte 4x.

Cviky vykonávame opatrne, nie cez bolesť a pnutie. Rešpektujeme svoje telo. 🙂

Cvik proti bolesti krčnej chrbtice  č. 2:

bolest-krcnej-chrbtice-cviky-na-odstranenie

Cvik proti bolesti krčnej chrbtice č. 2

Týmto cvikom ponaťahujeme bočné strany krku a trapézy. Cvičenie vykonávame v tureckom sede, v sede na kolenách alebo vzpriamenom sede na stoličke. Chrbát je vystretý, pevný a brucho vtiahnuté. Vypneme aj hrudník. Ramená smerujú od uší nadol.

Pravou rukou si chytíme ľavú časť hlavy (ako na obrázku 1). Hlavou smerujeme k pravému ramenu a ľavým ramenom smerujeme nadol.

Pomaly pozrieme nahor, pomaly nadol. Ponaťahujeme celú ľavú stranu na krku. Po ukončení cviku vymeníme strany. Cvik zopakujte na každú stranu 2x.

 

Cvik proti bolesti krčnej chrbtice č. 3:

bolest-krcnej-chrbtice-cviky-na-odstranenie-bolesti

Cvik proti bolesti krčnej chrbtice č. 3

 

Tretím cvikom uvoľníme ramenné kĺby. Cvik vykonávame v sede na stoličke, na zemi alebo v tureckom sede, taktiež môžeme v stoji so spojenými nohami. Chrbát je opäť vystretý, pevný a brucho vtiahnuté, hrudník vypnutý. Ramená smerujú od uší nadol.

Chytíme si ramená a vykonávame rotačný pohyb smerom odpredu dozadu. Rotujeme v rozsahu, aký nám umožní ramenný kĺb, nie silou. Opatrne, pomaly vnímame naše telo a opakujeme pohyb. Po opakovaní sa smer rotácie zmení zozadu dopredu.

Celý cvik zopakujeme 4x krúžením vpred a 4x vzad.

Toto boli tri jednoduché cviky, ktoré vás môžu zachrániť od bolesti krčnej chrbtice a stuhnutých trapézov. Ich precvičenie vám zaberie len 3 minútky. A najlepšie je, že skutočne fungujú! 🙂 Vyskúšajte 🙂

PS: Ak by ste radi prišli na moje hodiny jogy alebo iného cvičenia, neváhajte mi napísať na romipowerjoga@gmail.com.

Ako inštruktorka Power jogy pôsobím v Malackách a aj v Bratislave. Powerjoga sa mi zapáčila nakoľko sa v nej spája silové cvičenie, pri ktorom si "zamakám", a relaxácia, ktorá ma uvoľní a zároveň nabije energiou. Po pár hodinách som vedela, že "toto je moje". Powerjoge sa venujem približne 5 rokov. Podstatou a cieľom cvičení, ktorým sa venujem je zastaviť sa v dnešnom rýchlom tempe žitia a zhlboka začať dýchať, popritom sa poriadne zapotiť a zrelaxovať telo i myseľ. Kvalifikacia: Power joga, Gravid joga, Joga pre deti, SUP Joga, PortDeBras a športový výživový poradca
Booking.com
Komentáre
  1. Ing. Gabriel Döme píše:

    Mám 72 rokov a objavil som náhodou tieto cviky. Sú skutočne vynikajúce, veľmi mi pomáhajú aj ako predcvičenie k 5 tibeťanom.

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.